Barn- och hundvakt

Idag har jag kollat runt på olika cykelaffärer för jag tyckte jag behövde köpa en ny cykel. Pappa(som är dagens ängel) skjutsade mig till alla cykelaffärer i stan. Men iallafall så köpte vi en svart monark på stöveln. Jag skulle egentligen vilja ha en skeppshult eller kronan, men dem som fanns hade tillexempel ingen fin korg eller liknande så det vart monarken. Jag är nöjd. Nu kan jag cykla till skolan som vanligt folk.

Annars har jag bara varit hemma. Goda vänner till oss var tvungna att jobba idag så vi fick äran att passa deras barn och deras hund. Elsa(dottern på 3 år) hoppade studsmatta med mig nästan hela dagen, samtidigt som vi sjöng här kommer pippi långstrump, björnen sover och små grodorna. Hur gulligt är inte det? Elsa har ju också en storebror som är på 10 år som vi också var barnvakt åt, men han var med Alexander. Sen har ju familjen en hund också. En valp på bara 4 månader som heter Doris. Hon var en liten söt korv precis som Elsa. En stor liten busig valp som dreglades typ hela tiden. Klumpig var hon också. Men sååå söt.
Det var väldigt roligt att ha dem tre busiga filurerna här hemma, men det var så otroligt skönt när dem åkte. :)

Färg har jag också fått idag. Jag har suttit på min lilla egna balkong och läst Lord of the flies, en engelska läxa. Stickat har jag också gjort. Jag har tapppat bort en sticka. Undra vad textilläraren kommer säga på onsdag? Anyway.
 
Det kommer kanske upp en video och bilder på Elsa och Doris senare. Men nu ska jag sätta igång och städa mitt rum. Pussar och kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0