år - tjugo tio

Imorgon ska jag hoppa för Jojjo, jiihoo! På tal om ridning, i måndags red jag en enögd storhäst. Han heter Miro och är blind på sitt ena öga. När han kom till Högbo så hade han bara ett dåligt öga, men sen fick han mera otur och det punkterades.

Nu i måndags upptäckte jag att dem hade tagit bort ögat. Så nu har han en grop där ögat egentligen skulle sitta. Visst låter det knäppt, men så är det! Ganska läskigt också. Det speciella och magiska med den här hästen är att han "känner sig fram", man måste också vara tydlig om vart man vill att han ska gå, så det inte blir missförstånd med Miro och hans ryttare. Om jag får säga det här själv, så passade vi jättebra ihop i måndags. Hoppas jag får hoppa honom imorgon med! Han är en väldigt gosig häst!


Den bästa storhästen i Högbo enligt mig! Hehe, fast ännu har man väl inte ridit såå jättemånga. Men ändå. x)


Okej, jag kommer blogga nån gång sådär.. När jag har tid, typ helgerna! Puss.

Kommentarer
Postat av: Emmis

Gud så fin häst... :)

2010-01-14 @ 23:55:21
URL: http://felicia4ever.blogspot.com
Postat av: linn

vad fin han var :D

2010-01-19 @ 15:02:48
URL: http://forlinn.blogg.se/
Postat av: Diddi

Det àr ju min favvo hàst!!!

2010-02-03 @ 09:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0