howdy

Idag efter skolan(tre timmar näthandel och tre timmar spanska med andra ord) åkte jag hem. Vilade fem minuter. Sen drog jag till ett stall som ligger bara några kilometer från mitt hus. Förresten, jag åkte moppe fast jag inte har körkort. Hihi. Visst var jag busig? Nähe inte? Tur att jag har skills då!

Iallafall. Där kollade jag på en ponny. En d-ponny som har stått ett långt tag. Så då bestämde jag och ägaren att jag ska ha henne tre dagar i veckan. Så nu i några månader kommer jag ha fullt upp. Jag kommer alltså rida fem ggr i veckan istället för två.

Jag var där ett tag och pysslade henne och gick sedan en promenad så vi skulle lära känna varandra bättre. Första minuterna var hon hel hispig, säkert för att vi gick ifrån hennes kompisar i hagen och jag var ju en helt ny människa. Sen slappnade hon av och det gick jättebra. Eftersom hon har stått ett tag är hon inte i form. Så nu ska jag börja om från början med henne. Få en bättre kondition först och främst. Sen har jag tänkt att utveckla henne i dressyren.. Vi ska också hoppa, men inte högt eller så ofta då hon har haft en ryggskada två gånger. Alltså är hon känslig.

Sådär, det här vart tydligen ett inlägg om ridsport. Haha! Är ledsen om det blir lite mer sånt snack nu när jag rider mer.

Imorgon ska jag nog träna Ludde. Agility! Sen ska jag också anmäla oss till en tävling som är i oktober.. Herregud, det får jag inte glömma!

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0