Borlänge

Var alltså i borlänge i Måndags och Tisdags :'D Kulkul ;)<3 Åkte runt 10 tiden på måndags morronen och kom hem vid 5 tiden på tisdags kvällen! Det var en jätte skön mini semester med familjen.. När vi kom fram på dagen i måndags så åkte vi till ett badhus som hette typ Aqua Nova eller nått. När vi hade badat klart o så så åkte vi till det stora köpcentrumet Kupolen och shoppa lite! Jättekul :'P Sen åkte vi till en stuga som vi hyrde och sov över där och dagen efter åkte vi till Lager 157 ni vet det dära stora butiken men massor med kläder med bra priser? Rättsåbilligt! Efter allt shopping och bad åkte vi till ett museeum som hette Framtids museet.. Många av er vet vad det är ;)  

Badhuset
- Vi började mini semestern med att åka dit :)  Första gången jag var där och det var bra.. Dom hade en klätter vägg som jag och Alexander var typ mest hos... Den ser lätt ut men den är faktiskt svår i slutet.. Ajah.. Vi hade det kul och vi kommer absolut komma tillbaka! Det fanns också ruschbanor som var lite roliga.. Jag åkte först den blåa och den var skita läskig.. Man såg ingenting och det var nog det som var läskigt för att det gick inte så fort som jag trodde.. Sen fanns det en grön som var nog den bästa och typ värsta men den var stängd så det vart inget sånt.. En röd och gul fanns också som man kunde ha typ madrasser och åka men vi åkte den aldrig.. :/ Men det var kul ändå ;)

Kupolen
- Det dära stora köpcentrumet.. Eller det var ganska stort iallafall :') Det ser nästan ut som globen fast mkt mindre.. Köpte typ örhängen, tröjor och ett par jätte söta tofflor på Indiska :'D Jippie.. Jag köpte inte så mycket där men jag sparar faktiskt pengar tills min älskade moster kommer hem.. Vi älskar att shoppa!!! Och för att dagen efter åkte vi ju till Lager 157 och några andra affärer.. Så ^^ :D

Kynakullen
- Mitt och familjens första bed & breakfast!! x) Hahha :'P Det var absolut det bästa som fanns.. Om jag nu hade bott på något sådant förut.. men ändå :) Vi bodde i en liten söt stuga som satt ihop med ' ägarnas ' hus och det var jätte gulligt!!
Man hade en fantasktisk utsikt och på morronen kom dom ned med en liten korg som var full med nybakta bröd.. Så när man vaknade hängde en korg på en krok i taket! Mysigt va?
Det kommer bilder lite längre ned... :) 

Lager 157
- Alla måste iallafall åka dit någon gång i livet.. Jag köpte rättså mycket.. Jag kommer inte ihåg vilka menmen. ^^)

Framtidsmuseet
- Jo, ni vet nog vad det är.. Iallafall ni i min klass.. Ni vet det dära museet vi besökte i 6an ;) Jag tyckte att det var roligt då men i tisdags var man kanske lite för stor för det.. x'D Ajah..  :P

 

Bilder - Stugan och utsikten från stugan ;) Mejla om ni vill ha mer bilder :) <3


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0