Fia frys och mamma frys

Mamma: Skulle du kunna göra mig en tjänst?

Jag: Visst, men vad?

Mamma: När du lägger dina strumpor i tvätten så delar du inte på dem, nyss hittade jag en vit strumpa i en svart.

Jag: Hahhaha! Jag ska försöka tänka på att dela på dem när jag lägger dem i tvättkorgen.

Mamma: Hehe, tack!


Igår när jag och Linn red ut så var man ju tvungen att ha hur många kläder på sig som helst! Jag hade en vanlig långtröja, fleece, stickad tröja, halsduk, mössa och regnjacka på mig när vi red.. + fyra par strumpor(tre vanliga och en socka) och tjocka kängor. Trots det så frös man ihjäl, det var askallt!! När jag och Wilma kom tillbaka till stallet så såg jag på termometen att det var -19 grader ute! BURR! Men visst var det allt mysigt att rida ut, trots att man inte kände tårna, ansiktet och händerna.. Alltså, hela kroppen var en ända stor isbit! Men sen när man började mocka så fick man tillbaka värmen! Haha.

Nu förstår jag varför man ställer tillbaka klockan en timme på vintern, för att man måste få en timme extra på sig, så man hinner ta på sig alla tjocka kläder. Och när det blir sommar ställer man fram klockan en timme för då behöver man inte klä på sig så mycket! 

(bild från google)
Det var för kallt för att knäppa kort igår, så därför lägger jag in denna underbara bild istället. Den är nämligen tagen på Gran Canaria!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0