Känner du mariannekross?

Var ner på stan idag en liten snabbis, Diddi handlade det sista hon behövde innan flygresan imorgon. Väldigtväldigt skita synd att hon åker hem till Italien. Kommer gråta som vanligt, massa floder. Uscha! Det vore bättre om hon kunde stanna hemma. <3

När jag kom hem städade jag rummet. Möblerade lite saker. Flytta ut datan ur mitt rum, för den låter mycket och att man får ont i huvudet varje gång man stiger över trösken. Fast det beror på att den låter. Ajah!

Vi var och handlade mat på ica maxi idag också, mamma, jag och diddi. Vi letade efter mariannekross, (typ som strössel) Vi frågade en som jobbade där, en asiatisk tjej.

-Mariannekross?
-Ja, typ ett slags strössel.
- Krydda..?
-Nä! Strössel. x]
Men hon leta som en galning vid kryddhyllan.. -.-
Sen frågade hon en annan kille och han trodde det var vid glassen, men där hade vi letat.. Hahha.
Vi orkade inte med den tanten så vi sket i det. Men mamma som är så himla galen ville ha mariannekrosset... Så hon frågade igen o så. Hon som försöka hjälpa oss frågade en annan från personalen..
-Känner du mariannekross? Frågade den Asiatiska tjejen.
-Vaddå? Jobbar hon här?

Så jävla kul. xD Det vart värsta missförståndet. Vi hittade heller aldrig mariankrosset.. Alltså mariannekross är som dom dära mint-choklad-karamellerna marianne. Fast krossat. Som man kan använda i bakning eller strössel. Ingen människa. xP







Kommentarer
Postat av: emelie

Hahah, Marianne Kross! x'] Vi måste hitta på nått någon dag! Linn och jag pratade om att vi kan gå på bio allihopa någon dag kanske? <3

2009-01-03 @ 12:30:25
URL: http://emliah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0