Såg en älg när vi var ute!

Tillbaka. Det vart en jogging/gå tur. Jag hade LL, som sprang fint vid sidan om. Med och utan koppel. Pappa hade SL och det gick mindre bra. Ludde drar så mycket.. SL lyssnar på när man säger tillbaka och då ställer han sig fint bredvid en.. Men sen när man börjar gå igen så drar han. Ibland undrar man hur SL hade det hos den andra familjen..(Inte fam. Elfving, utan den familjen som hade honom 5 månader på prov.) Vilka människor det finns hörrni..
Justja. Mamma har haft kontakt med en personlig hundtränare som heter Maria som är speciellt duktig på Border Collies. Jag tror vi ska börja träna för henne i sommar, så vi får provisionell hjälp! Måste få pli på hunden!! :D


Hittade lite roliga träningsöviningar i en tidning alldeles nyss, och jag tror jag faktiskt ska få in dem som en vana att följa varje dag i sommar.. 
Så här är en vecka upplagd med övningar.

Måndag
: 20 minuter löpning + 50 knäböj + 20 armhävningar
Tisdag: Ben, rumpa och mage + 5 minuter hopprep - hopprep är ju skitkul! x)
Onsdag: 60 minuter rask promenad. Varva gärna med lite joggning. 30 situps och 30 rygglyft. - Rider också denna dag!
Torsdag: Armhävningar + 5 minuters hopprep.
Fredag: 20-35 minuter cykling + 20 höga hopp. 30 situps och 30 rygglyft. - Får väl cykla till Willys och handla godis då..
Lördag: Triceps, rugg och mage + 5 minuters hopprep.
Söndag: Vila

Jag ska iallafall försöka med det här i en vecka, sen får vi se x) Vill bara säga att jag kommer göra det här för att få bättre kondition och en bättre självförtroende.. Inte för att gå ner i vikt!


Kommentarer
Postat av: tim

låter lite tungt det där schemat, om man gör saker man tycker är roligt så håller det i längden! se till så SL blir präglad på dej och inte katarina nu! ;)

2009-06-07 @ 21:37:05
URL: http://timmelim.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Det är rätt tänkt att träna för självförtroende, inte för att gå ner i vikt. Jag ska också träna, vill bygga muskler. :)

2009-06-08 @ 07:01:31
URL: http://zofiesworld.blogg.se/
Postat av: tim

hejsan! var det du som skrev till mej nyss på bloggen? jag kan inte fixa designen och sånt själv , kanske du kan hjälpa mej att få texten mer synlig? jag har stört mej på det länge. puss

2009-06-08 @ 13:02:06
URL: http://timmelim.blogg.se/
Postat av: Carolina

hejsan allt bra med dig? :)

2009-06-08 @ 19:15:21
URL: http://caroliinadenfiina.blogg.se/
Postat av: Diddi

Jobba pè du.... Nàr jag kommer blir det bara chips och dipp framfòr tv:n...

2009-06-09 @ 12:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0