Regnet det bara öser ner...

Jag har inte bloggat något sen i söndags men det beror på att jag har haft fullt upp.

I måndags var det min 'lilla olycksdag' kan man säga. Det var en ganska seg dag och det var på gympan mina små olyckor började. Vi körde evighetsjaga utomhus och eftersom det hade regnat på morgonen var gräset ganska blött och halt. Men vi skulle ändå ha gympa ute i kylan så.. Iallafall.
Jag sprang och hade en person från andra laget väldigt nära mig och skulle precis sträcka mig fram och ta den personen(jag kommer inte ihåg vem det var). Men sen så kom den dära svängen.. Svängen där min kompis Linn hade precis halkat på några minuter innan.. Där ramlade jag med. När jag precis skulle ta personen, så ramlade jag mitt framför det andra laget! Några skrattade, några suckade och några skrek och sa tröstande ord.
Sen efter den händelsen så glömde jag mina nycklar i omklädningsrummet, men jag kom på det ganska fort så jag gick tillbaka in och tog dem. När jag tog nycklarna la jag undan mina gympaskor, så jag kunde få en hand över att stoppa mina nycklar i min ficka. Men sen glömde jag skorna och fick dem av Sofie dagen efter. Jag glömde mobilen i skåpet och på bussen ner till stan kom jag på den och tänkte.. 'Bara för jag inte har någon mobil just nu kommer jag att vara helt beroende av den resten av dagen'  Och så var det också.
När jag kom ner till stan gick jag in till tandläkaren(för det var anledningen varför jag åkte ner till stan) och satte mig på en vänt stol utan att anmäla mig.. För man behöver inte alltid göra det för jag vet redan vart jag ska gå eftersom jag är där väldigt ofta.. Men iallafall. Så kom min tandläkare där och tittade på mig(trodde jag dårå) och sa ' Ja, varsågod'. Samtidigt som jag reste mig upp och var på väg till min tandläkare reste personen som satt bredvid mig upp och vi tittade frågande på varandra.. Min tandläkare sa att det var den andra personen som hon skulle ha. Så jag hade fel på både datum och tid. Väldigt roligt.. Not.
Tog bussen hem och när jag kom hem möttes jag av en orolig mamma.
Hemma stickade jag på mina vantar och jag glömde att markera tummen(som man gör när man stickar vantar, för man stickar tummen sist.) Eftersom det är viktigt att markera tummen och jag hade glömt det fick jag ta upp en decimeter ungefär och det var inte heller så kul. Men jag fick en cykel av farmor senare på dagen så dagen slutades iallafall bra.. :)

I tisdags var det väl bara en vanlig dag tror jag. Jag kommer inte ihåg så mycket. Jag stickade väl mina vantar och farmor och farfar var på besök.
I onsdags åkte jag och mamma ut till Högbo. Våran ridskola, vi hade båda teori. Inte lika kul som att rida men teori är ändå ganska intressant.
Idag har jag pluggat lite matte och spanska. Stannade kvar på skolan med Emelie och jobbade So. Det var små skitungar som sprang och lekte i student hall så man kunde inte koncentrera sig..
Nej, nu måste jag sluta skriva. Puss! ;) 


 


Kommentarer
Postat av: maria

Haha, vilken dag du hade i måndags! Såna där dagar brukar jag också ha.. Hoppas du får en bra helg! Puss:)

2009-05-07 @ 21:07:11
URL: http://mariaaeriksson.blogg.se/
Postat av: yess

Usch jag har haft regn nästan hela veckan

2009-05-08 @ 16:59:00
URL: http://somsandras.blogg.se/
Postat av: Linn

Halkkompisar<3

2009-05-12 @ 18:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0