Nu har vi två Luddar i familjen!

Jag lever, tänkte bara säga det. För jag har haft fullt upp den här veckan helt enkelt. Så då har jag inte haft någon tid över att blogga. ;)

Mamma har länge pratat om att det skulle vara kul att skaffa en till hund. En som är piggare och yngre än Ludde. En hund som hon kunde köra lydnad med och en som jag kunde hoppa med. För någon dag sedan berättade hon att hennes kollega Minna hade en brorsa i Hudik som hade en border collie, som behövde ett nytt hem. För han och hans familj hade inte tid med honom. Dagen efter kom mamma hem och visade en bild på bordern och den var jättefin!

Idag åkte jag, mamma och Minna ut till Hudik och hälsade på familjen. Vi hade Ludde med också.
Iallafall. Vi har lånat deras Border collie på prov nu. Vi ska ha honom i några veckor och se om han går ihop med Ludde och om han trivs. Men det gör han redan! Det går som en dans.
Bordern heter..... Ludde. Jag skämtar inte! Han heter Ludde, precis som vår lilla amris gör. Så nu har vi två svart vita hundar som heter Ludde! Hahha ^^
Ville bara berätta nyheten till er. Jag får berätta mer om Ludde2 imorgon. Pusshej!


Första bilden. Visst är han fin? Det kommer absolut mer bilder.. Bara jag får igång kameran... :/

Han ligger nu under skrivbordet och sover. <3 :) - Ett väldigt bra tecken på att han trivs!



Kommentarer
Postat av: Diddi

Gud sè sòt!!

2009-05-25 @ 12:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0