Cykel-tokar på cykelvägen

Påvägen till Gasklockorna idag så såg jag dem två utlänska(vet inte vart dem kommer ifrån) cyklandes på cykelvägen, med sina fullpackade cyklar och med deras två hundar i en varsin cykelkorg.. Har ni hört talas om dem? Dem började cykla från sitt land(kommer inte ihåg vart) och åker nu lite runt i Europa, och den här veckan är dem tydligen i Sverige. x)

Eftersom det är väldigt mycket i skolan nu, med både läxor och gymnasieval så bestämde jag igår att jag skulle byta ridlektion till någon annan dag i veckan istället. För alla informationskvällar om gymnasierna är på onsdagar.

Mamma ringde till Högbo idag, hon och min tränare bestämde att jag skulle hoppa upp en nivå och börja rida med storhäst! Utan att fråga mig x) Men det ska bli kul, jag har ju fortfarande Wilma som ponny ;) Men fatta att hoppa, jag har bara kört lite markarbete med storhäst förut. Men inget hinder, x) Men jag kommer säkerligen vara den kortaste i gruppen, så vem vet. Jag kanske får rida ponny trots allt! :)

Men helst av allt skulle jag vilja bli jockey. Men jag är alldelles för gammal för att börja med det nu, så jag får tvinga mina barn med den karriären istället! Fatta känslan.. Fatta Farten!!!!


Kommentarer
Postat av: tim

jag tycker om när du skriver till mig :) ta inte gymnasievalet med förstort allvar, det är huvudsaken att du väljer något och sedan trivs med det! du är inte för gammal för att bli jockey, det är bara dummingar som säger det. Mamma utbildade sig till socionom även fast hon är meddelålders, johannes började träna brasiliansk jui-juitsu när han var 25 och är nu världsmästare i blåbälte, nog kan du allt bli jockey om du vill! lycka till med de stora pållarna! kram

2009-10-08 @ 01:02:48
URL: http://timmelim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0