Jag hundrädd? Hahahah

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. New Moon vi såg igår var ju såklart fem tousters. Vi satt i mitten av salen, på rad 3. Det förklarar väl det mesta? Vi var typ 10 pers i salongen men vi hade det trevligt! Sal 5 är inte alls lik sal 1 är om jag får säga, hahaha! Men kul hade vi! Och när Emelie försökte ta godis med locket på var ännu roligare, hahaha!! Normal människa. x)


Okej, nu ska jag skriva om när jag var liten. När jag var väldigt rädd för hundar, verkligen jätterädd! Jag kunde inte ens gå på samma trottoar som en hund, jag började skrika så man var tvungen att byta till andra sidan av gatan. Det låter helt knäppt, men så var det tydligen. Enligt min mamma, hehe.
Jag tror att jag blev skrämd av min kusin när han blev överfallen av en hund. För varför annars var jag så rädd? Jag menar, min mamma har (vuxit?/växt?) upp med hundar och pappa likaså.

När det var snöoväder -98 så hade vi en gammal vän hemma hos oss en natt. För att han inte kunde ta sig fram ute. Han hade häst bakom vårat hus men bodde några kilometer därifrån. Eftersom det var snö överallt så fick han sova över hos oss. Han hade med sig sin hund också. Jag låste in mig på toaletten och vågade inte komma ut i flera timmar... Usch.
Min mammas arbetskamrat hade två bearded collies, en kille som jag inte alls gillade men också en tjej som hette Polly och hon var den ända hunden jag gillade. Så en jul lånade vi hem henne så jag skulle få vänja mig med en hund bättre och det gick jättebra. Det är tack vare den hunden som jag har mina kära Luddar nu!

Polly har varit en stor utställnings hund. Nu är hon väl typ 12 år? Tror jag. Nu står hennes valp mest i rampljuset, tror hon heter Lusy eller nått! Jag har bilder på när hon var valp men hittar inte bilderna just nu. Skit söt iallafall!

Min Polly Pumpkin!

Här har vi hon! Hittade henne på kennelns hemsida. - Farmarens

Nu vart det en massa text, hahaha. Yes, nu behöver jag inte skriva något på en vecka! Hahahaha, min humor.. -.-

Jag vet att jag lovade skriva om hur jag fick Lillen, det får helt enkelt bli en annan gång! Jag tänkte att den biten skulle vara en "del två" av det hära inlägget.


Kommentarer
Postat av: emelie

Jag är en normal människa :D

2010-01-09 @ 00:05:03
URL: http://emliah.blogg.se/
Postat av: Emmis

Kan du inte berätta hur du fick lill Ludde? Stor Ludde vet jag ju... :P Du skrev någonting om att du skulle skriva det senare... :)

2010-01-10 @ 10:23:33
URL: http://felicia4ever.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0